fredag 14 maj 2010

Tävlingen i går !

Då var Fiske & fiskar cup slut för detta året och det blev en jämn tävling sammanlagt kom det upp i dag 102 torskar största på 5,25 kg. Och som vanligt så var det många som ville åt priserna men den som fiska bästa och vann dagens tävling var Apostolis Apostilidis på 2:a plats Patrik Rickard och 3:e Daniel Nilsson. För min del blev 5 godkända torskar och Olle 3 godkända jag placera mig på 9 - 10 plats. Den som vann hela Fiske & fiskar cup blev Mats Arvatsson tätt följt av mig då han slog mig med ett ½ kg Olle kom på delad 3:e plats. För er som inte vet så består Fiske & fiskar cup av 3 deltävlingar och den största torsken från varje deltävling räknas och den som har högst vikt efter den sista deltävlingen vinner en graverad guldrulle. I varje deltävling är där prisbord för 20 000 kr bla fina spö/rullar samt en guldrulle i varje deltävling så prisbordet är fint på denna tävling. För fullständiga resultatslistor kan ni titta in på Tumlarens hemsida. För övrigt så är torskfisket på det grunda i Södra Öresund riktigt bra nu många rapporterar om riktigt mycket torsk på sina turer. Tack Uffe för en trevlig tävling och grattis till vinnarna och alla som placera sig.

Alla som vann fina priser.

Apostolis vann sista deltävlingen.

Vi får se hur vädret blir i morgon är det dåligt så blir det inget horngäddefiske med klubben för mig och Olle. Utan då försöker vi komma ut på småbåtsfiske dom närmsta dagarna i stället om vädret tillåter det.

Sven fortsätter med att locka dom stora flundrorna till hugg i Tromsö. I dag fick han sin 5:e över 50 kg sen han starta sitt hälleflundra fiske. Flundran mätte 164 cm och återutsattes givetvis igen. Två flundror över 50 kg på 2 dagar är grymt! i dag ska dom testa nya platser.

Grattis Sven till fina flundror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar