onsdag 8 februari 2012

Vombsjön i går!

I går genomfördes så pimpelpremiären på Vombsjön och jakten efter några fina abborrar. Vi anlände dit vid 8 tiden och efter ett tags promenad på isen som var mellan 10 - 15 cm så inleder vi fisket. Och det var napp nästan direkt och vi får mycket fisk under dagen men dom väger ca 2-3 hg och några runt 5 hg kommer upp också. Jag (Patrik) tappar en som ligger runt 8 hg precis när jag ska lyfta den från hålet. Men det var också den enda som var i den storleken under dagen för mig och Olle. Vi körde med både garn och limkrok jag tyckte att jag fick mer fisk på maggots, Olle körde utan och fick lika mycket sa han i allafall:). Bäst fiske hade vi på ca 10 meter där det var klart bäst storlek på abborren. Under tiden vi satt och pimpla så sjöng det till två gånger i isen och rejält, stolen flytta sig en bra bit, jag med för den delen:) en trevlig dag men riktigt kallt då det blåste rätt mycket. Men vi är där snart igen.

Fortsatt mycket torsk i sundet och Danska Kosten kunde i går komma ut och dom hade fått två över 10,1 kg och 15,3 kg. Så med alla goda rapporter som trillar in om mycket fisk så blir det en tur med Vandia på fredag tillsammans med Olle och Daniel Nilsson.

I helgen fick Danska Team Cape en klorocka i sundet på ca 600 - 700 gr den högg på pilken. Dom lämna in den till Öresundsakvariet där den nu finns att beskåda.

4 kommentarer:

  1. Hejsan! Team Cape är 50/50, och det var svenskan som fångade knaggrockan.Hon vägde 831gr och var 47cm lång utan svans. Mvh Camilla.

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla!

    Ett stort tack för infon. Men rörde det sig om en knaggrocka var det inte en klorocka?

    Mvh Patrik

    SvaraRadera
  3. Hej igen. Denna hade inte några taggar på undersidan utan var sträv. Klorocka heter sömrokke på dansk och enligt biologen på akvariet så är detta en taerbe. Med vänlig hälsning, Camilla

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Då är det med andra ord en väldigt unik fångst.

    SvaraRadera