torsdag 5 juni 2014

Kanonfiske på det grunda!

Farsan ringde i tisdags kväll och fråga om jag skulle hänga med ut och fiska torsk på det grunda på onsdagen med Tumlaren då han och en vän skulle i väg. Då jag hade möjlighet så var det inte någon större betänketid på den frågan. Då vi hört att fisket är otroligt bra just nu också så var man tvungen att följa med och se om det stämde :) och kan bara konstatera att det gorde det. Fisket var otroligt bra hela turen igenom och det var inte många kast man gjorde utan att ha fisk på eller hugg det blev nästan för bra. Men då jag snacka med Uffe lite och sa "vilket fiske" då svara han "i dag är det lite trögt" hur har då fisket varit på en bra tur:) Kul var det också att mycket av torsken var den röda krabbetorsken och enligt oss den finaste matfisken där är. Totalt på båten kom det upp över 200 st torskar men då släpptes mycket tillbaka också. Vad jag och Olle fick vet jag inte riktigt då vi tappa räkningen men det var riktigt många. Bästa draget var utan tvekan det rosa gnosjödraget som enbart finns hos sportfiskegiganten och jag misstänker att där kommer in några i dag och köper då många frågade var vi fått dom i från, riktigt hett är det. Vill ni uppleva ett roligt fiske på grunt vatten så kan vi bara rekomendera att åka med Tumlaren nu när fisket är så bra. Mer info hittar ni på www.torskturer.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar