söndag 25 september 2011

Patrik vann skånskans sommarfiske!



I går avgjordes Skånska dagbladets sommarfiske på turbåten Pelle som utgår från Limhamn i Malmö. Det var ett strålande väder med svaga vindar och sol som mötte oss 24 fiskare som deltog i årets final fick njuta av. Efter lite snack och lottning av platser så styrde skepparen ut båten på grunt vatten utanför Limhamn. Efter ca 15 min var vi på plats för första stoppet och tävlingen var i gång. Under dom två första timmarna kom det upp lite torsk men det var väldigt svårfiskat. Efter platsbytet så blev det ännu sämre fiske och det var inte många torskar som kom upp dom sista två timmarna. Men både jag och Olle lyckas få 4 torskar var under tävlingens gång och därmed hade vi flest på båten. Men mina var lite större så jag hade mer vikt än Olle då det är sammanlagd vikt som gäller på tävlingen. Där var några som hade 3 st torskar var. Men när vägningen var klar så visa det sig att jag vunnit Skånska dagbladets sommarfiske 2011 och en karpfiskeresa till frankrike. På 2:a plats kom Ola Bondesson med 2 st torskar. Olle kom på 3:e plats med 4 torskar. Ett stort tack till alla medtävlande för en trevlig tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar