lördag 7 januari 2012

Svårfiskat och val i Öresund!

Natten till fredagen tillbringades framför tv:n där man bjöds på en väldigt spännande match det var junior VM - final mellan Sverige - Ryssland i ishockey. Där Sverige avgjorde i förlängning och vann helt rättvist med 1-0 dom var det bättre laget. Efter ishockeyn så tog jag mina fiskesaker och körde upp till Linda för lite jiggfiske. Förhoppningarna om ett bra fiske var väl inte så höga efter dom sista dagarnas blåsande. Men man har ju haft bra fiske innan efter storm så lite hopp fanns det allt. Men nu hade det blåst för många dagar så vattnet var väldigt grumligt och då blir det svårt. Men trots vind mellan 8 - 13 m/s ström på 1,7 knop och grumligt vatten så kom det upp 60 st torskar upp till 5,8 kg så med tanke på förhållanden så var det inte så dåligt. För min del så blev det 1 torsk så jag undvek det berömda ordet, Olle fick ingen, Jerko fick 3 st. Men vid middagstid så kunde jag knappt hålla ögonen uppe så gick ner och la mig och sov i stället:) En Dansk turbåt som fiska norr om Ven i går hade en val på 8-9 meter simmande runt båten en fantastiskt upplevelse. Vet dock inte vad det var för sorts val.

Det finns 5 platser kvar till Öresund cup den 28-29 januari om någon är sugen. Mer info hittar ni här.

Michael Hagen från Smygefiske team har varit på semester med sin familj på Kanarieöarna. Och givetvis så lämna han familjen på land för fiske:) Prata med han i går och dom hade haft ett fint fiske efter olika hajar och rockor.


Eagle ray



Angel shark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar