fredag 12 juli 2013

Blandat fiske!

Har blivit lite blandat fiske bla en tur efter sommartorsken i söndags. Jag hade egentligen annat att göra men då jag är på väg till Barsebäck för att släppa av Olle på Amigo så börjar sms trilla in från några Danska vänner om ett sjukt torskfiske med riktigt bra storlek på fisken. Så planerna läggs fort om och bilen styrs mot båten. Tyvärr hade fisket avtagit när det gällde dom stora när jag kom ut! men mängden fisk var riktigt bra men det var dom stora man ville åt. Fiskevännerna i Team Svinet hade ett grymt fiske som inte är så vanligt mer i Öresund på sommaren. Bla 2 över 10 kg mer än 15 st över 5 kg och 5 st mellan 9 - 10 kg riktigt bra fiskat! och tilläggas kan att alla torskar över 7 kg blev återutsatta. Även Ocean Seeker och Game Over hade kanonfiske. Jag var i förrgår och kolla efter multar men såg inte en enda fisk! skulle varit i väg i går igen men blåste för mycket. Får se om man kan komma i väg i dag hoppas på mindre vind svårt att se något annars. Har även blivit en del nya saker till sötvattensfisket bla en rod pod ett drennan spö, slangbella, mäsk och lite annat. Så nu har jag så pass mycket saker att man kan köra äntligen! Sjukt mycket saker man behöver men ska bli riktigt roligt att komma ut på det fisket var många år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar