söndag 29 mars 2015

Grundvattensfiske, nya sjuryggsfångster och metepremiär på Vandia!

I fredags så var jag med turbåten Linda från Landskrona på grundvattensfiske tillsammans med min vän Mats Hallin. Och efter den senaste tidens grymma fiske var förväntningar på topp. Men det skulle visa sig att vi fick kämpa för fiskarna ingen ström eller vind och strömskilje på botten är inga optimala förhållande för grundvattensfiske. Men ett stort arrangemang från skepparen och nötande från vår sida så fick vi ett gäng torskar så där blev torskfile i frysen sen hade vi väldigt trevligt och kul vilket är minst lika viktigt.
 Att där var mycket torsk där vi fiska visa bilden tydligt!  Foto: Tore Kjelland
På lördagen var det att gästa Vandia för årets metepremiär och vi var ett bra gäng som bokat in oss något vi absolut inte skulle ångra vilken premiär det blev! riktigt bra fiske. Trots rätt tidigt på säsongen så var där bra fart i rödspättorna där största vägde strax över 1 kg många fina matfiskar och mängdmässigt var det riktigt bra också. Hur många jag och Olle hade antalsmässigt vet jag inte men många var det och alla simmar därute än. Så det blev en riktigt rolig dag med ett kanonmete och roligast för mig var att Olle också var med och jag hoppas han orkar vara med på fler turer i vår.
Michael med rödspätta på 1060 gr!
På lördagen fick dom minst en till sjurygg i samma hamn som dom fått dom andra. I fredags kom där en på Linda den vägde 1,2 kg men den var tyvärr felkrokad. Men väldigt ovanligt med så här många som dykt upp dom senaste veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar